2019-11-19 11:30:00

Posjet Turskoj u sklopu Erasmus+ projekta „BEST“

Erasmus +   „BEST“
13.10.2019. – 19.10.2019. Usak, Turska

U sklopu Erasmus+ projekta „BEST“ (Better Education for Students and Teachers) učenici 8.b razreda Dora Cestar, Vlatka Đurman, Nives Krleža i Karlo Lorbek  u pratnji ravnateljice Nevenke Turščak i učiteljice Marele Žamić-Levačić posjetili su Tursku.  U projektu su osim njih i zemlje domaćina sudjelovali učitelji i učenici iz Bugarske, Poljske i Rumunjske.
Za sve sudionike bilo je to jedno neprocjenjivo iskustvo, sklopila su se mnoga prijateljstva te stekla nova znanja i vještine.

A što su sve naši učenici doživjeli u dalekoj Turskoj, pročitajte u nastavku:

Nestrpljivo sam čekala 10. mjesec i putovanje. U pratnji su bile moja razrednica, ravnateljica te 3 prijatelja – Dora, Vlatka i Karlo. ... Bilo mi je to prvo putovanje avionom te sam bila uzbuđena zbog leta. ... (Nives K.)

Kad smo sjeli i zakopčali se, željno smo iščekivali trenutak kad ćemo se naći gore u zraku, visoko iznad oblaka i gledati kroz prozor sićušne kućice, drveća i rijeke. I poletjeli smo. ... (Vlatka Đ.)

Već se spustio mrak kad smo stigli u Usak, ispred škole su nas dočekali naši domaćini. .... Kad smo stigli u njihov stan, pokazali su mi sobu u kojoj ću spavati i brzo me pozvali u kuhinju gdje me čekalo mnogo hrane. ... (Dora C.)

Bilo je 11 sati kad sam se raspakirao, a kako sam bio jako umoran, otišao sam rano spavati. U ponedjeljak sam se probudio i soba mi je bila jako čudna. Tada sam shvatio da sam u Turskoj. ... (Karlo L.)

Prvog smo dana imali program dobrodošlice. Učenici iz svake države predstavili su svoju zemlju pomoću prekrasnih prezentacija. Bilo je jako zanimljivo i, naravno, zabavno. ... (Dora C.)

U utorak, 15.10., prvo smo otišli na sat engleskog jezika koji je nekima, nadam se, bio od koristi, a neki su se pokazali puno bolji u njemu nego što se to moglo ranije vidjeti. Nakon engleskog isprobavali smo njihovu tehniku crtanja „Marbling art“ - najprije u zdjelu, otprilike veličine papira, treba natočiti pomiješano ulje i vodu, a zatim se na tu tekućinu kistom prskaju/nanose boje po želji i oblikuje crtež. ... (Vlatka Đ.)

Svi smo završili s bojanjem  i krenuli smo prema drugom najvećem kanjonu na svijetu. Prvo smo razgledali neku čudnu kuću u kojoj je sve bilo postavljeno na stropu. Krenuli smo razgledavati kanjon. Kanjonom je prolazila jedna mala rijeka. Imao je dosta vegetacije i bio je ogroman. ... Nakon ručka smo krenuli razgledavati drevni grad Blaundus. Tamo smo fotografirali. ... Treći dan smo posjetili mjesto gdje u Usaku bakice prave tepihe s škarama i konopljem. ... (Karlo L.)

Nakon razgledavanja tepiha, posjetili smo ustanovu gdje smo radili s robotima. Kasnije smo posjetili dječji vrtić i tamo ručali. Poslije je slijedio razgled grada, a nakon toga slobodno vrijeme. ... (Nives K.)

Moram priznati, četvrtak je bio moj omiljeni dan. Imali smo cjelodnevni izlet u Eskisehir, grad koji je od Usaka udaljen 3 sata. Prekrasan i velik grad svima se svidio. Plovili smo rijekom i razgledavali, posjetili muzej voštanih figura, gledali film o svemiru, posjetili muzej iluzija i zoološki vrt. ... (Dora C.)

Peti dan smo rješavali matematičke zadatke. ... Na papiru smo morali ispuniti odgovoriti na pitanja vezana za naš boravak u Turskoj i kako nam se svidio cijeli put. Meni se jako svidjelo u Turskoj, a posebno to što je sve različito od onoga što sam vidio u Hrvatskoj. Drugačiji su ljudi, hrana i vjera. ... (Karlo L.)

U 18:30 imali smo večeru u hotelu. Sve grupe su bile na toj večeri. Tamo su bila servirana tradicionalna jela i kolači. Bilo je zabavno razgovarati sa svima. Negdje oko 21:00, počela je svirati glazba. Ubrzo smo svi počeli plesati. Sve je to potrajalo do 23:00. Zabava je tada bila gotova. ... (Dora C.)

U pola 4 ujutro sastali smo se kod škole, posljednji put pozdravili te zahvalili i krenuli kući. Taj zadnji dan, subota, bio je kao i prvi, cijeli dan smo putovali te se oko 17,30 vratili kući, u Cesticu. ...
Turska je bila NEZABORAVNA, svi novi prijatelji koje sam stekla bili su NEZABORAVNI, cijelo ovo predivno iskustvo ostat će svima NEZABORAVNO!!! Nadam se da ću se jednom opet moći vratiti u Tursku.  (Nives K.)