Osnovna škola Cestica

« Siječanj 2021 »

Školska kuhinja

RED BUTTON

Ova aplikacija namijenjena je svima Vama, ali je posebno prilagođena djeci i omogućuje prijavljivanje sadržaja na internetu za koji sumnjate da je nezakonit i odnosi se na različite oblike iskorištavanja ili zlostavljanja djece.

Šareni zid

CESTICA vrijeme

Ispis statistike od 13. 10. 2010.

Ukupno: 1019815
ERASMUS+

OŠ Cestica ugostila inozemne učitelje u sklopu ERASMUS+ projekta BEST

U ponedjeljak 2. prosinca 2019., učenici i učitelji Osnovne škole Cestica srdačno su zaželjeli dobrodošlicu učiteljima iz Poljske, Bugarske, Rumunjski Turske. Susretu u sklopu posljednje mobilnosti Erasmus + projekta pod nazivom BEST („Better Education for Students and Teachers“) domaćin je bila naša škola.

Goste su dočekali učitelji koji sudjeluju u projektu – Ivana Gerić, Petra Vunderl, Marela Žamić-Levačić, Igor Pištelek, pedagoginja Dubravka Žigmund te ravnateljica Nevenka Turščak. Nakon vesele glazbene dobrodošlice koju su pripremili učenici, KUD Cestica te zbor učitelja, gosti su obišli našu veliku školu koja ih se svojim ozračjem i opremljenošću itekako dojmila.

Slijedio je službeni posjet načelniku Općine Cestica - Mirku Korotaju tijekom kojeg ih je načelnik pobliže upoznao s Općinom Cestica i podrškom koju Općina permanentno pruža Osnovnoj školi Cestica, mladim ljudima u obrazovanju i općenito svim žiteljima Općine. Sudionici projekta su načelniku pojedinačno i sažeto predstavili svoju zemlju i školu iz koje dolaze. Nakon Općine, sudionici su posjetili Dječji vrtić Zeko u kojem su im dobrodošlicu poželjele ravnateljica vrtića, voditeljica vrtića i tete prigodnom prezentacijom dok su ih djeca iznenadila kratkim i veselim programom. Slijedio je obilazak Područne škole Lovrečan gdje su se svim sudionicima dodijelili certifikati, a također su se razmijenili i prigodni pokloni.

Idućeg dana, sudionici su kroz prijepodnevnu šetnju gradom Varaždinom  upoznali njegove najznačajnije građevine i bogatu povijest te su uživali u čarolijama Adventskog ozračja. Posljednja mobilnost završila je u ranim poslijepodnevnim satima kada su svi sudionici projekta krenuli na put ka svojim kućama obogaćeni novim spoznajama i prijateljstvima, ali i idejama o nekim budućim projektima.

Posjet Turskoj u sklopu Erasmus+ projekta „BEST“
13.10.2019. – 19.10.2019. Usak, Turska

U sklopu Erasmus+ projekta „BEST“ (Better Education for Students and Teachers) učenici 8.b razreda Dora Cestar, Vlatka Đurman, Nives Krleža i Karlo Lorbek  u pratnji ravnateljice Nevenke Turščak i učiteljice Marele Žamić-Levačić posjetili su Tursku.  U projektu su osim njih i zemlje domaćina sudjelovali učitelji i učenici iz Bugarske, Poljske i Rumunjske.
Za sve sudionike bilo je to jedno neprocjenjivo iskustvo, sklopila su se mnoga prijateljstva te stekla nova znanja i vještine.

A što su sve naši učenici doživjeli u dalekoj Turskoj, pročitajte u nastavku:

Nestrpljivo sam čekala 10. mjesec i putovanje. U pratnji su bile moja razrednica, ravnateljica te 3 prijatelja – Dora, Vlatka i Karlo. ... Bilo mi je to prvo putovanje avionom te sam bila uzbuđena zbog leta. ... (Nives K.)

Kad smo sjeli i zakopčali se, željno smo iščekivali trenutak kad ćemo se naći gore u zraku, visoko iznad oblaka i gledati kroz prozor sićušne kućice, drveća i rijeke. I poletjeli smo. ... (Vlatka Đ.)

Već se spustio mrak kad smo stigli u Usak, ispred škole su nas dočekali naši domaćini. .... Kad smo stigli u njihov stan, pokazali su mi sobu u kojoj ću spavati i brzo me pozvali u kuhinju gdje me čekalo mnogo hrane. ... (Dora C.)

Bilo je 11 sati kad sam se raspakirao, a kako sam bio jako umoran, otišao sam rano spavati. U ponedjeljak sam se probudio i soba mi je bila jako čudna. Tada sam shvatio da sam u Turskoj. ... (Karlo L.)

Prvog smo dana imali program dobrodošlice. Učenici iz svake države predstavili su svoju zemlju pomoću prekrasnih prezentacija. Bilo je jako zanimljivo i, naravno, zabavno. ... (Dora C.)

U utorak, 15.10., prvo smo otišli na sat engleskog jezika koji je nekima, nadam se, bio od koristi, a neki su se pokazali puno bolji u njemu nego što se to moglo ranije vidjeti. Nakon engleskog isprobavali smo njihovu tehniku crtanja „Marbling art“ - najprije u zdjelu, otprilike veličine papira, treba natočiti pomiješano ulje i vodu, a zatim se na tu tekućinu kistom prskaju/nanose boje po želji i oblikuje crtež. ... (Vlatka Đ.)

Svi smo završili s bojanjem  i krenuli smo prema drugom najvećem kanjonu na svijetu. Prvo smo razgledali neku čudnu kuću u kojoj je sve bilo postavljeno na stropu. Krenuli smo razgledavati kanjon. Kanjonom je prolazila jedna mala rijeka. Imao je dosta vegetacije i bio je ogroman. ... Nakon ručka smo krenuli razgledavati drevni grad Blaundus. Tamo smo fotografirali. ... Treći dan smo posjetili mjesto gdje u Usaku bakice prave tepihe s škarama i konopljem. ... (Karlo L.)

Nakon razgledavanja tepiha, posjetili smo ustanovu gdje smo radili s robotima. Kasnije smo posjetili dječji vrtić i tamo ručali. Poslije je slijedio razgled grada, a nakon toga slobodno vrijeme. ... (Nives K.)

Moram priznati, četvrtak je bio moj omiljeni dan. Imali smo cjelodnevni izlet u Eskisehir, grad koji je od Usaka udaljen 3 sata. Prekrasan i velik grad svima se svidio. Plovili smo rijekom i razgledavali, posjetili muzej voštanih figura, gledali film o svemiru, posjetili muzej iluzija i zoološki vrt. ... (Dora C.)

Peti dan smo rješavali matematičke zadatke. ... Na papiru smo morali ispuniti odgovoriti na pitanja vezana za naš boravak u Turskoj i kako nam se svidio cijeli put. Meni se jako svidjelo u Turskoj, a posebno to što je sve različito od onoga što sam vidio u Hrvatskoj. Drugačiji su ljudi, hrana i vjera. ... (Karlo L.)

U 18:30 imali smo večeru u hotelu. Sve grupe su bile na toj večeri. Tamo su bila servirana tradicionalna jela i kolači. Bilo je zabavno razgovarati sa svima. Negdje oko 21:00, počela je svirati glazba. Ubrzo smo svi počeli plesati. Sve je to potrajalo do 23:00. Zabava je tada bila gotova. ... (Dora C.)

U pola 4 ujutro sastali smo se kod škole, posljednji put pozdravili te zahvalili i krenuli kući. Taj zadnji dan, subota, bio je kao i prvi, cijeli dan smo putovali te se oko 17,30 vratili kući, u Cesticu. ...
Turska je bila NEZABORAVNA, svi novi prijatelji koje sam stekla bili su NEZABORAVNI, cijelo ovo predivno iskustvo ostat će svima NEZABORAVNO!!! Nadam se da ću se jednom opet moći vratiti u Tursku.  (Nives K.)

POSJET UČITELJICE LORRAINE HIGGINS IZ IRSKE

U sklopu Erasmus+ projekta, u srijedu 18.9.2019. stigla nam je u posjet  Lorraine Higgins, učiteljica razredne nastave iz Claddagh National School, irske škole u Galwayu, s kojom su naši učitelji Ivan Telebar i Nikolina Lazar uspostavili suradnju prošle godine.

Učiteljica Lorraine zadržala se u našoj školi sve do utorka, 24.9.2019., a njezin cilj  bio je opažati nastavu, sudjelovati i naučiti nešto od nas, odnosno steći iskustvo. Učenicima predmetne nastave, prezentirala je irsku tradiciju, običaje i njihov način obrazovanja, pri čemu su joj učenici postavljala brojna zanimljiva pitanja. Učenicima razredne nastave, učiteljica Lorraine pokazala je kako se pleše tradicionalni irski ples. Učenici su joj se vrlo rado pridružili i otplesali nekoliko irskih koraka.

NAŠE UČENICE U BUGARSKOJ

U sklopu Erasmus+ projekta BEST (Better Education for Students and Teachers) učenice osmih razreda Katja Leskovar, Marina Cestar,  Iva Humek, Ivona Zebec  uz pratnju učiteljice Petre Vunderl i pedagoginje Dubravke posjetile su  Bugarsku. Putovanje je trajalo od 27.5.2019. do 31.5.2019. godine, a bilo je namijenjeno edukaciji učenika i učitelja iz različitih država.
U projektu su sudjelovali učitelji i učenici iz Poljske, Rumunjske, Turske i Bugarske. Boravak u Bugarskoj svakom od nas  pružio je jedno lijepo druženje i  iskustva kojih ćemo se  rado sjećati.

U Osnovnoj školi Cestica uspješno proveden projekt
„Djeca su naša ogledala“

Tijekom školske godine 2018./2019. proveden je projekt „Djeca su naša ogledala - novi pristupi poučavanja učenika romske nacionalne manjine“ u kojem su se učitelji, učenici, ali i roditelji učenika mogli susresti s nekim novim metodama i pristupima u poučavanju učenika nacionalnih manjina.

Projekt je proveden u sklopu Erasmus+ KA 1 aktivnosti u tipu „job shadowing“ putem kojeg su učitelji Nikolina Lazar, učiteljica razredne nastave i Pripremne nastave hrvatskog jezika za učenike romske nacionalnosti, i Ivan Telebar, učitelj Hrvatskoga jezika, posjetili irsku školu Claddagh National School u kojoj su deset dana opažali nastavni proces.

Claddagh National School u Galwayu poznata je po svojoj multikulturalnosti i socijalnom uključivanju svih osjetljivih društvenih skupina pa tako i učenika pripadnika nacionalnih manjina, kojih u Irskoj ima povelik broj. Naši su se učitelji susreli s praksama i metodama rada u irskim osnovnim školama, te programima koji se provode kako bi se učenici lakše uključili i prilagodili školskom okruženju i nastavnom procesu.

Po povratku s mobilnosti na sjednici Učiteljskog vijeća, ali i u svakodnevnoj komunikaciji,  učitelji su prenijeli svoja iskustva svojim kolegama, dok su neke prakse (npr. team-teaching) uspješno primijenjene u nekim dijelovima rada s učenicima romske nacionalne manjine.

Učenice i učiteljice OŠ Cestica u posjetu Rumunjskoj

U sklopu Erasmus+ projekta BEST (Better Education for Students and Teachers) učenice 7.b razreda, Emili Humek i Ana Mihin te učenice 8.b Klaudia Krleža i Sara Kolar, su u pratnji učiteljica Ivane Gerić i Marele Žamić-Levačić posjetile Rumunjsku. Putovanje je trajalo od 24. - 29. ožujka, a bilo je namijenjeno edukaciji učenika i učitelja iz različitih država.
U projektu su sudjelovali učitelji i učenici iz Bugarske, Turske, Poljske i Rumunjske.
U tih pet dana sklopila su se mnoga prijateljstva, stekla nova iskustva i nova znanja.

Učenice su imale prilike po prvi puta letjeti avionom te upoznati ljepote Rumunjske. Uživale su u razgledavanju manjeg gradića Hirlaua i njegovih bezbrojnih parkova. Grad Iaşi, drugi po veličini u državi Rumunjskoj, razgledavale su čak dva dana. Posjetile su botanički vrt, fakultet informatike, muzej te knjižnicu. Sam centar grada razgledao se kroz zabavnu igru i natjecanje.
Nakon pet prekrasnih dana ispunjenih smijehom, zabavom pa i suzama, učenice i njihova pratnja su se umorne, željne doma te prepune predivnih uspomena i dojmova vratile kući.

..........................................

Putovanje u Rumunjsku mi se svidjelo jer je bilo vrlo poučno, ali i zabavno te zanimljivo. Bilo je to novo iskustvo koje vrijedi imati. Kroz upoznavanje novih ljudi upoznala sam različite kulture. Stekla sam mnogo prijatelja. Putovanje je bilo puno zabavnih, uzbudljivih i novih događaja. Grad Iaşi smo upoznali kroz igru u kojoj smo morali pronaći razne građevine koje su nas odvele do samog centra grada. Zauvijek ću pamtiti malu, oproštajnu zabavu. Bila je organizirana u četvrtak, 28.ožujka u podrumu restorana Legenda. Imali smo ukusnu večeru nakon koje su slijedili pjesma i ples. Slušali smo engleske, ali i rumunjske, bugarske, poljske, turske i hrvatske pjesme. Svi smo zajedno plesali, a kada je bilo vrijeme za odlazak uslijedile su suze. U petak, posljednjeg dana, pozdravile smo se sa svim učenicima, a djevojke kod kojih smo spavale ugodno su nas iznenadile poklonom, malim znakom pažnje. Putovanje u Rumunjsku zauvijek će mi ostati u lijepom sjećanju.

Ana Mihin

U Rumunjskoj mi je bilo jako lijepo. Naučila sam dosta stvari o njihovom načinu života o religiji i kako rade škole. Najviše mi se svidio dio razgledavanje grada Iaşi kroz zabavnu igru. Obitelj u kojoj sam bila smještena bila je jako ljubazna. Diana je bila jako dobra i druželjubiva. Stekla sam nova prijateljstva i novo znanje. Nadam se da ćemo se nekom prilikom opet sastati i vidjeti.

Emili Humek

..........................................

Rumunjska – Hirlau 24.-29-3.2019.

24.3.  Oko 6h ujutro krenuli smo kombijem iz Cestice prema zračnoj luci u Beču. Nakon jedinstvenog iskustva letenja sletjeli smo u Rumunjsku u Iasi, a zatim smo imale prijevoz kombijem do gradića  Hirlaua. Tamo su nas u školi dočekale učenice kod kojih smo bile smještene narednih 5 dana.

25.3. Drugi dan u školu smo stigli u 9h ujutro.  Obišli smo nekoliko razreda, dječji vrtić, školu za niže razrede i sportsku dvoranu. Sve nam se činilo novo i zanimljivo. Nakon obilaska, slijedilo je predstavljanje timova. Svaki tim je predstavio sebe i otkuda dolazi putem prezentacija i pjesme na kraju „Vrati se u moje dane“ Zdenke Kovačićek.  Nakon predstavljanja, otišle smo sa svojim učenicama – domaćinima kod njihovih obitelji gdje smo provele ostatak dana.

26.3. U utorak je škola započela u 8 sati. Pošli smo u učionicu informatike i raspravljali o internetu, sigurnosti na internetu, odgledali nekoliko kratkih filmova,radili prezentacije, davali savjete i svoja stajališta. Nakon toga, krenuli smo u Iaşi, dugi najveći grad po veličini u Rumunjskoj. Tamo smo posjetili fakultet informatike, ručali u restoranu te posjetili  najstariji fakultet u Rumunjskoj, čija se zgrada sastoji od dvaju fakulteta.

27.3. U srijedu smo u školi bili od 9-11 sati, radili smo prezentacije o svojoj državi i mjestu od kuda dolazimo. Svaki se tim predstavio. Cijelo poslijepodne bili smo slobodni, i imali smo mali party.

28.3. U četvrtak smo opet otišli u Iaşi. Posjetili smo  botanički vrt i antički muzej. Igrali smo jako zanimljivu i zabavnu igru. Izašli smo iz autobusa i učitelji su u rukama držali isprintne kodove koje smo mi morali skinutom aplikacijom, skenirati i po Iaşiu tražiti razne znamenitosti. Bilo je jako zabavno. Ručali smo u jednom velikom shopping centru, a navečer smo svi iz Erasmus projekta imali veliki party. Plesali smo i jako se dobro zabavili.

29.3. U petak išli smo u razgledavanje srednje škole i tamo dobili tek pečene kifle od učenika koji su ih sami zamijesili i ispekli. Poslije toga malo smo se družili sa svojim domaćinima u sportskoj dvorani i krenuli do škole u kojoj smo dobili certifikate o sudjelovanju u projektu. Svi smo se oprostili sa našim domaćinima i krenuli kombijem u zračnu luku Iaşi. Slijedio je ugodan let do Beča te vožnja do Cestice u koju smo stigli 21h.

Ovo iskustvo je ostavilo velik dojam na nas, stekle smo nove prijatelje, korisno iskustvo, usavršile engleski jezik… i nadamo se da ćemo tako nešto opet ponoviti.

Klaudija Krleža i Sara Kolar

********************************

Poljska – Juszczyna (22. -.26. listopada 2018.)

U sklopu Erasmus + projekta BEST – Better Education for Students and Teachers ravnateljica škole, Nevenka Turščak, te učitelji Krešimir Golub i Andrea Pavičić Kolar sudjelovali su na prvoj mobilnosti u Poljskoj. Riječ je o kratkoročnom treningu zajedničkog osoblja sudionika iz svih zemalja koje sudjeluju u navedenom projektu (Bugarska, Rumunjska, Poljska, Turska i Hrvatska).

prezentacija

Početak  školske godine 2018./2019. s Erasmus+ projektima

Od školske godine 2017./2018. na Osnovnoj školi Cestica intenzivno se pripremalo za pokretanje Erasmus+ projekata i partnerskog sudjelovanja u ostalim europskim projektima. Učitelji OŠ Cestica educirali su se na Erasmus+ kontaktnim seminarima (TCA) u Hannoveru i Bergenu te prenijeli iskustvo u planiranje budućih projekata. Ravnateljica škole Nevenka Turščak aktivno potiče nastavnike na sudjelovanje u europskim programima i stručnim seminarima.

U novoj školskoj godini OŠ Cestica sudjelovat će u KA1 i KA2 projektima Erasmus+ programa. Kao jedna od najbolje ocijenjenih prijava u proljetnom roku prošao je KA1 projekt „Djeca su naša ogledala - novi pristupi poučavanja učenika romske nacionalne manjine“. Realizirat će se kao „job shadowing“ projekt u suradnji s irskom osnovnom školom Claddagh National School iz Galwaya. Učitelji OŠ Cestica imat će priliku upoznati se kurikulumom i metodama koje se primjenjuju u irskim školama u poučavanju učenika u multikulturnom okruženju.

S rujnom je na OŠ Cestica započeo i KA229 Erasmus+ projekt pod nazivom „BEST - Better Education for Students and Teachers“ koji okuplja još i škole iz Poljske, Bugarske, Turske te Rumunjske. Pod vodstvom voditeljice projektnog tima, učiteljice Andree Pavičić Kolar, OŠ Cestica sudjelovat će kao partner u ovom zanimljivom projektu, a učenici i nastavnici imat će priliku upoznati svoje vršnjake i kolege iz ostalih europskih država te izmijeniti svoja iskustva - učenička, ali i nastavnička.

Učiteljica Andrea Pavičić Kolar stručno se usavršavala u Njemačkoj

Učiteljica razredne nastave Andrea Pavičić Kolar sudjelovala je na aktivnosti transnacionalne suradnje (TCA) programa Erasmus+ „Teaching of European values as a key against radicalization in school“, održanom od 19. - 22. listopada 2017. u Hannoweru,  Njemačka, kao jedna od ukupno  tri predstavnice iz Hrvatske.

U sklopu aktivnosti sudionici su se detaljnije upoznali s načinom uvođenja u Erasmus+ programe te predstavili svoje projektne ideje i započeli nove projekte u kojima će sudjelovati sa svojim razrednim odjelima.

Tijekom seminara, učiteljica Pavičić Kolar uspostavila je partnerske odnose s predstavnicima iz Španjolske, Portugala i Švedske s kojima će zajedno krenuti u realizaciju K2 projekta.

Time započinje stručno usavršavanje učitelja Osnovne škole Cestica u okviru Erasmus+  projekata u kojima će ta škola sudjelovati.
Sve aktivnosti seminara financirane su u okviru programa Erasmus+ od strane Europske unije preko Agencije za mobilnost i programe EU.